Darovat na Křídla pomoci

Podařilo se nám propojit 2 světy!

Během návštěvy ZŠ, dostala Helena od „svých“ třeťáků vytoužený dárek

Helenka ve 3.A

Přivezli jsme paní Helenu do nebušické ZŠ školy, aby navštívila „své třeťáky“, kteří se rozhodli o ní „pečovat“. Když se každý z nich jednou měsíčně vzdá sladkosti v  hodnotě 13Kč, celkově paní Heleně našetří na 3-4 hodiny asistenční péče. Paní Helena má Parkinsonovu chorobu a s lidmi se nesetkává často. Proto bylo toto setkání pro ni a vlastně pro nás všechny velikým zážitkem. Děti jí také předaly dárek, který si už dlouho přála.

Třeťáci už paní Heleně pomáhají 3. měsíc a jen za březen nasbírali 550Kč, a tím jí uhradili více jak 4 hodiny asistenční péče. Jejich pomoci si paní Helena moc váží a má velikou radost.

Děti i paní Helena si přály společné setkání, tak jsme jim ho zprostředkovali. Děti se příjezdu Helenky s její asistentkou, bez které by setkání nebylo možné, nemohly dočkat.

Setkání bylo dojemné a plné emocí. Děti Helence zpívaly anglické písničky, přály k narozeninám a ptaly se jí na otázky. Helenka jim recitovala básničky, které pro ně sama složila. Děti ani nedutaly.

Díky tomuto setkání si děti uvědomily, že někteří lidé naši pomoc opravdu potřebují, že se o sebe nemohou starat sami.

Když jsme paní Helenu minulý měsíc navštívili, ptali jsme se jí, co by jí udělalo radost. Řekla nám, že by si velmi přála psací stroj, aby mohla zase psát své básně, protože v ruce už je psát kvůli své nemoci nemůže. Oslovili jsme naše příznivce na Facebooku a psací stroj poptali. Podařilo se a my moc děkujeme. Když ho děti Heleně předávaly, neskrývala dojetí a okamžitě na něj před dětmi začala psát.

Mezi paní Helenou a dětmi vznikl moc hezký vztah. Sice spolu nejsou v kontaktu přes moderní technologie, jak dnes bývá zvykem, ale děti píší paní Heleně dopisy, kreslí pro ni obrázky, jako třída ji píšou vzkazy a sbírají po desetikorunách penízky na Helenčinu asistenční péči. 

Propojení těchto dvou zcela odlišných světů, vnímáme jako velmi smysluplné. Hravou formou chceme podpořit v dětech sociální rozvoj osobnosti. Skvělé je, že tímto propojením pomáháme vlastně dvakrát. Dětem i lidem, kteří pomoc potřebují.